FAQ – Veel gestelde vragen

Prijs berekenen en bestellen via de webshop

Mogelijk zijn niet alle keuzes ingevuld. Open alle tabs en loop de opties nog eens af. Sommige velden zijn noodzakelijk voor de rekenmodule. Bij sommige maatwerk producten moet je zelf je eigen afmetingen invoeren. Dit wordt soms vergeten.

Nadat je op deze knop klikt blijft het product geopend op je scherm maar wordt het artikel normaal aan de winkelwagen toegevoegd. Bovenaan het scherm zal dan een groene boodschap worden weergegeven “Product is toegevoegd aan je winkelwagen.”

Je kan dan rechtsboven klikken op het boodschappentasje om het overzicht van de winkelwagen te openen en eventueel verder afrekenen.

Is het product echter niet toegevoegd aan de winkelwagen en krijg je deze boodschap niet te zien?
Dan kan dit erop wijzen dat niet alle keuzes werden ingevuld. Mogelijk stond er dan ook geen prijs bij het product vermeld.

Open alle tabs van het product en loop de keuzes nog eens af. Sommige velden zijn noodzakelijk voor de rekenmodule. Bij sommige maatwerk producten moet je zelf je eigen afmetingen invoeren. Dit wordt soms vergeten.

Absoluut niet! 🙂
Dit betekent dat je gevraagde formaat, de gevraagde hoeveelheid, of andere keuzes, buiten het bereik van de webshop valt. Normaal zal je ook een melding zien dat je hiervoor een offerte op maat mag aanvragen via info@printready.be

Wanneer bij het product de juiste ‘logische’ prijs vermeld staat, maar in de winkelwagen 0 euro of een ander zeer laag bedrag wordt weergegeven, dan is er een technische fout opgetreden.

Neem dan best vóór het afrekenen contact op via info@printready.be zodat wij de fout kunnen opsporen en herstellen. Of handel verder af aan de ‘abnormale prijs’ en duidt bij de betaalwijze aan “Betalen na verzending”. Zo beschikken we alvast over alle gegevens van je bestelling en kunnen we dit vervolgens via mail verderzetten.

Als dergelijke bestellingen alsnog worden betaald kunnen wij deze dus niet accepteren aan het foutieve bedrag. Wij nemen dan contact en zullen dit aan de juiste prijs verder afhandelen.

Neen, het is perfect mogelijk om ‘als gast’ te bestellen, zonder eerst een account te registreren. Echter kunnen bestanden om veiligheidsredenen uitsluitend worden geupload na ingelogd te zijn, maar na het plaatsen van de bestelling mogen deze ook apart via e-mail of Wetransfer worden doorgestuurd.

We raden wel aan om een account aan te maken omdat een account veel voordelen biedt: bestellingen en gegevens kunnen makkelijk worden terugvonden en opgevolgd; bij het plaatsen van nieuwe bestellingen dienen niet steeds weer alle gegevens opnieuw ingevoerd te worden; ook zijn sommige functies en pagina’s uitsluitend toegankelijk voor ingelogde klanten en kan er geprofiteerd worden van extra kortingen.

Als je was ingelogd bij het plaatsen van de bestelling dan kan je eenvoudig kosteloos annuleren via “Mijn account” / “Bestellingen”, klik daar op de knop “Annuleer”. Is de knop niet zichtbaar? Dan is het order helaas al in verdere verwerking genomen, annuleren is vanaf dan helaas geen mogelijkheid meer.

Wanneer je als gast afrekende (dus zonder een account): neem dan zeer spoedig na het plaatsen van de bestelling contact op via e-mail. Ingeval de bestelling al in verder verwerking is genomen is annuleren helaas geen mogelijkheid meer.

Omdat we inzetten op snelle verwerkingstijden en beloofde levertijden voor élke klant willen aanhouden, is het onmogelijk om orders die in verwerking zijn nog uit de geautomatiseerde processen te halen.

Wijzigingen zijn niet meer mogelijk zodra een bestelling geplaatst werd.
Als je was ingelogd bij het plaatsen van de bestelling dan kan je best de huidige bestelling annuleren en deze nadien opnieuw plaatsen. Annuleren kan via “Mijn account” / “Bestellingen”, klik daar op de knop “Annuleer”. Is de knop niet zichtbaar? Dan is het order helaas al in verdere verwerking genomen, wijzigingen zijn dan helaas niet meer mogelijkheid.

Wanneer je als gast afrekende (dus zonder een account): neem dan zeer spoedig na het plaatsen van de bestelling contact op via e-mail. Ingeval de bestelling al in verder verwerking is genomen is annuleren helaas geen mogelijkheid meer.

Omdat we inzetten op snelle verwerkingstijden en beloofde levertijden voor élke klant willen aanhouden, is het onmogelijk om aan orders die in verwerking zijn nog cruciale wijzigingen te maken doorwege de achterliggende geautomatiseerde processen.

Jazeker, dat kan. Wanneer zowel het factuuradres als het leveringsadres zich buiten België bevindt én je beschikt over een geldig BTW nummer, dan kom je volgens de wetgeving in aanmerking tot vrijstelling van Belgische BTW en zal deze niet aangerekend worden. Het order wordt dan als een ICL (intracommunautaire levering) afgehandeld.

Normaal zal de webshop automatisch de BTW doen vervallen wanneer de gegevens goed zijn ingevuld. Is dat niet het geval? Neem dan vooraf even contact met ons op via info@printready.be en stuur ons alle gegevens (btw nummer, factuuradres, leveringsadres + alle nodige gegevens van het artikel dat je wil bestellen) en wij zullen de bestelling dan handmatig aanmaken en verder afhandelen.

Zowel het factuuradres als het leveringsadres moeten zich buiten België bevinden én je dient te beschikken over een geldig BTW nummer, om volgens de wetgeving in aanmerking te komen tot vrijstelling van Belgische BTW.

Is alles juist ingevuld? Dan zal de webshop de BTW normaal op 0,00€ zetten.

Is dat niet het geval en zijn wel alle gegevens correct en geldig?
Neem dan contact met ons op via info@printready.be en stuur ons alle gegevens (btw nummer, factuuradres, leveringsadres + alle nodige gegevens van het artikel dat je wil bestellen) en wij zullen de bestelling handmatig aanmaken en verder afhandelen.

Heb je al afgerekend en werd er onterecht BTW aangerekend?
Geen paniek. Dan zullen wij het btw bedrag op een later tijdstip uiteraard naar je terugstorten, nadat de factuur (met vrijstelling van btw) naar jouw is verzonden.

Offertes, Overheidsopdrachten en Achteraf betalen

Je kan het product via de webshop samenstellen en vervolgens toevoegen aan de Winkelwagen. Daarna kan je rechtsboven klikken op de het icoontje van de Winkelwagen en zo bekom je het overzicht scherm van jouw gekozen product en samenstelling.

De eenvoudigste en snelste methode om een offerte te bekomen is hiervan een screenschot te maken van de winkelwagen die je kan gebruiken als offerte ter goedkeuring van hogerhand.
 
Indien de schermfoto niet volstaat kunnen wij ook een offerte in PDF bezorgen. Je kan ons dan een mailtje sturen met het screenshot als bijlage, zo beschikken we meteen over alle gegevens om de offerte aan te maken in ons systeem. Vergeet niet om ook de factuurgegevens, het leveradres en de gekozen betaalwijze mee te vermelden zodat wij alles juist kunnen opnemen in ons aanbod.

Je kan een eigen PO-nummer invoeren in het veld “Uw referentie of bestelnummer”  nadat alle adresgegevens zijn ingevoerd. Dat is dus geen probleem.

Ja, overheidsinstellingen en organisaties met een ondernemingsnummer kunnen in de laatste stap bij de betaalafhandeling aanduiden “Betalen na verzending”. Opgelet: hierdoor wordt de totaalprijs verhoogd met 5% (tot max. 75 euro). Op alle tarieven in de webshop wordt namelijk 5% korting aangeboden omdat deze berekend zijn op onmiddellijke betaling bij het plaatsen van de bestelling.
 
Particulieren en entiteiten zonder geldig en actief ondernemingsnummer, kunnen nooit gebruik maken van de mogelijkheid om achteraf te betalen.
 
Wij behouden ons het recht voor om na interne controle en/of doorlichting alsnog naar vooruitbetaling te vragen als wij dit nodig vinden. In dat geval wordt het betaalde supplement voor ‘Achteraf betalen’ uiteraard terug vergoed of kan de bestelling desgewenst worden geannuleerd.

Levertijden, Leverkosten en Factuur

De levertermijn staat steeds bij het product vermeld en geldt voor levering op een adres in België of Nederland.

Wanneer er naar een ander land moet geleverd worden houd je best rekening met 2 tot 3 extra werkdagen.

Opgelet: de levertermijn is slechts geldig vanaf het moment dat we beschikken over bruikbare bestanden, of nadat we jou goedkeuring op de digitale drukproef hebben ontvangen (als je voor deze optie gekozen hebt).

We spreken steeds over WERKDAGEN. Dit omvat: maandag t.e.m. vrijdag (enkel als ze niet op een feestdag of in een verlofperiode vallen) en geen weekend (zaterdag of zondag is dus géén werkdag).

• De eerste werkdag na je bestelling (als deze is geplaatst voor 14u30) kan worden aanzien als ‘eerste leverdag’ van de levertermijn, indien we direct mogen produceren én we natuurlijk over bruikbare bestanden beschikken!

• Als je hebt gekozen om eerst een voorbeeld of digitale drukproef te zien, dan kan de eerste werkdag na je goedkeuring op de drukproef (indien dit voor 14u30 gebeurde) worden aangenomen als ‘eerste leverdag’.

Het is echter niet uitgesloten dat bestellingen eerder klaar zijn en deze soms toch vroeger worden verzonden en geleverd.

Voor verzendingen naar België en Nederland gelden de verzendtarieven die in de winkelwagen vermeld staan.
Dit bedrag is steeds van toepassing voor levering op uitsluitend één adres.

Het meest voorkomende tarief is 1,95€. Met dit bijzonder lage verzendtarief doen wij zelf de grootste bijdrage in de verpakkings- en verzendkosten (die ook voor ons niet gratis zijn).
Daarnaast zal soms ook 9,95€ of 26,90€ voor komen, afhankelijk van het bestelde product.
Vanaf 500 euro nemen wij de verzendkosten op ons en is de levering GRATIS.
Ook bij het gebruik van een kortingscode bieden we gratis verzending aan.

Wanneer er op meerdere adressen of in een ander land moet worden geleverd, zullen wij je via mail op de hoogte brengen van de correcte leveringskosten. Deze kosten kunnen natuurlijk vooraf ook altijd worden opgevraagd via info@printready.be.

In uitzonderlijke gevallen is dat eventueel mogelijk, maar enkel op afspraak. Echter zal hiermee geen extra tijd kunnen worden bespaard of een levertermijn worden verkort.

Voor een efficiënt en vlot verloop draagt het rechtstreeks leveren op je eigen gekozen adres onze grootste voorkeur. Alle verzendtarieven worden steeds zo laag mogelijk gehouden.

Bij een spoedbestelling is het van belang dat je ons informeert over de uiterlijke deadline dat de bestelling geleverd moet worden. Op die manier hebben we een exacte datum waar we naartoe kunnen werken.

Merken we in een uitzonderlijke periode dat de datum toch niet (meer) haalbaar is voor ons, dan kunnen we je onmiddellijk op de hoogte brengen zodat je nog tijdig een alternatief kan vinden.

In de meeste gevallen kunnen we de gekozen spoedlevertijden echter wel aanpakken.

Houd er altijd rekening mee dat we pas aan de slag kunnen wanneer we over bruikbare bestanden beschikken / je goedkeuring op de digitale drukproef ontvangen hebben (als je voor die optie hebt gekozen).
Het is zeer belangrijk dat je dus ook zelf snel actie onderneemt en regelmatig je mail checkt (ook je spam)!

In de meeste gevallen zullen wij bij spoedleveringen ook gebruik maken van route-transport in plaats van koeriers. Met route transport is de kans dat een bestelling toch later wordt geleverd namelijk vrijwel uitgesloten.

Van elke bestelling die afgerond is wordt uiteraard een factuur aangemaakt.

De factuur wordt via e-mail verzonden nadat jouw bestelling bij ons verzonden is. Houd dus je mailbox goed in de gaten en check zeker ook je spam!

Opgelet: de factuur wordt verzonden vanuit ons CRM en heeft als afzender “PrintPrestige BV”.

Momenteel is het helaas nog niet mogelijk om facturen in de account te kunnen downloaden. Maar als het lijkt dat je de factuur nog niet ontvangen zou hebben, stuur dan even een mailtje naar info@printready.be en wij sturen deze zo snel mogelijk als bijlage per kerende mail naar je toe!

Ontwerp, opmaak en beeld bestanden

Een vector afbeelding bestaat uit paden die gedefinieerd worden door een begin en eindpunt met daartussen ook nog andere punten waardoor ze zich met elkaar verbinden tot lijnen. Om die reden worden vectoriële afbeeldingen ook wel eens lijntekeningen genoemd. Ze zijn eindeloos schaalbaar (te vergroten of te verkleinen) zonder kwaliteitsverlies.

Dit in tegenstelling tot rasterafbeeldingen die uit pixels bestaan (zoals bijvoorbeeld foto’s) en uitsluitend afhankelijk zijn van resoluties (pixels). Hoe hoger de resolutie, hoe scherper de print van de afbeelding. Hoe lager de resolutie, hoe meer gekarteld en onscherp de afbeelding wordt.

Een vector bestand heeft daarvan geen last. Zodus, daarop is ‘resolutie’ of het ‘aantal pixels’ niet van toepassing. Een vectorieel bestand beschikt als het ware altijd over de beste resolutie, hoe groot of hoe klein ook. Daarom ook dat lettertypes altijd vectoriëel opgebouwd zijn.


Een snelle methode om te controleren of een afbeelding vectorieel is?

• Is het bestandstype: JPG, PNG, GIF, TIFF, BMP of PSD ? Jammer, dan kan je zeker zijn dat het géén vector bestand is, net zoals Word of Powerpoint bestanden dat niet zijn natuurlijk 😉

• Is het bestandstype PDF, AI, EPS, AI of SVG ? Dan is de kans erg groot dat je over een vector bestand beschikt!

Controleer dan als volgt: open het bestand in een opmaakprogramma en zoom het zo sterk mogelijk in tot zelfs 1200% of hoger. Wanneer de afbeelding nog altijd even mooi egaal op het scherm wordt weergegeven zonder dat je pixels (blokjes) gaat zien en geen kartels langs de randen, dan is de kans nu wel heel erg groot dat het om een vector bestand gaat!


Wat als je niet over een (logo) vector bestand beschikt?

Dan kan je het proberen rechtstreeks op te vragen bij de ontwerper van het logo, of de grafische-, communicatie-, of marketing afdeling van je bedrijf. Deze mensen weten wel wat we bedoelen.

Als ook zij het betreffende bestand niet in vector kunnen bezorgen, dan zit er niets anders op dan het bestand door ons te laten vectoriseren in nacalculatie, of alsnog het gerasterd drukbestand te gebruiken wat mogelijk zal resulteren in een minder scherp of slecht drukresultaat.

Alle print- en drukwerk in onze webshop (met slechts enkele uitzonderingen waarbij dit vermeld staat) worden gedrukt of geprint in CMYK (ook wel Quadri of Fullcolor).

Het is daarom van belang om bestanden altijd in de kleurmodus CMYK te ontwerpen en aan te leveren, zodat er geen grote kleurverschillen of teleurstellingen ontstaan!

CMYK staat voor de drukkleuren Cyaan, Magenta, Yellow en Black. Dit omvat de 4 basiskleuren van drukinkten waarmee zowat elke kleur gevormd wordt door een bepaalde hoeveelheid van elke kleur te mengen. Zo zal bijvoorbeeld 50% Magenta en 100% Yellow resulteren in een oranje kleur. De cmyk-kleuren worden machinaal door de printers of drukmachines gemengd. Er komt dus geen handmatig werk aan te pas, wat de print- en drukprocessen bijgevolg aanzienlijk versneld en de levertijden verkort.

RGB kleuren daarentegen, die worden gevormd door lichtstralen. Wij noemen dit ook wel schermkleuren. Het kleurbereik hiervan is veel uitgebreider dan CMYK, waardoor vele (vooral zeer felle en intense kleuren) buiten het bereik van het CMYK-spectrum vallen en zodus niet kunnen gedrukt worden. RGB bestanden worden automatisch door software omgezet naar CMYK, dit kan resulteren in grote kleurverschillen, vaak in het doffer of minder intens worden (donkerder) van kleuren. Maak dus altijd bestanden op in de kleurmodus CMYK zodat je niet voor verrassingen komt te staan wanneer je het uiteindelijke drukwerk ontvangt.

Opgelet: ook HTML kleuren (ook wel Web-kleuren of HEX-kleuren), geformuleerd als bijvoorbeeld #2596be, behoren tot de schermkleuren en kunnen uitsluitend worden gebruik voor websites of digitale headers en banners voor social media en voor (tv- of led-)schermen en dergelijke. Wanneer je ons een HEX-kleurcode doorgeeft zal ook deze – net zoals een RGB kleur – automatisch worden omgezet naar de dichtst benaderende CMYK kleur, met al dan niet grote kleurverschillen tot gevolg.

Pantone (PMS) kleuren zijn eveneens drukkleuren. Echter het verschil met CMYK (quadri, fullcolor) is dat deze kleuren wel handmatig moeten worden gemengd. Een voordeel is dat hierdoor wel meer intense kleuren (vergelijkbaar met RGB kleuren) of speciale kleuren (denk aan metallic goud, zilver of fluogeel) kunnen worden bereikt. Echter is het niet met alle drukwerk mogelijk om in Pantone te drukken. Pantone kleuren zijn pas interessant (vooral door het hoge kostenplaatje) wanneer het drukwerk slechts in 1 tot 3 verschillende kleuren moet gedrukt worden, en dan vooral bij echt grote hoeveelheden. Drukken in Pantone kan intensief en tijdrovend zijn waardoor de levertijden vaak oplopen van gemiddeld 2 tot 4 weken. Dit is, naast de vaak hogere kostprijs bij kleine oplages, bij hedendaags drukwerk een groot nadeel. Bij speciaal drukwerk (zoals bijvoorbeeld het zeefdrukken van ballonnen of grote oplages met kledij bedrukking) worden meestal Pantone kleuren gebruikt. Wanneer er Pantone kleuren in het bestand aangeduid staan bij drukwerk dat fullcolor wordt geprint of gedrukt, zullen deze PMS-kleuren – net zoals bij RGB kleuren – automatisch worden omgezet naar de meest nabijgelegen CMYK kleur. Enige kleurverschillen vallen daardoor niet uit te sluiten, dus is het aanbevolen om ook hiervan de bestanden steeds in CMYK aan te leveren, tenzij anders vermeld of gevraagd.

• Het concept van RAL-kleuren is vergelijkbaar met het principe van PMS kleuren (Pantone Matching System). Alleen worden RAL kleuren handmatig gemaakt met verf of lakken terwijl Pantone kleuren worden gemaakt door inkten handmatig te mengen met elkaar. Gebruik dus nooit RAL kleuren in drukwerk want ook deze worden automatisch omgezet naar CMYK (quadri) waardoor er kleurverschillen zullen ontstaan.

CONCLUSIE: gebruik altijd kleurmodus CMYK in je opmaak programma om de ontwerpen te maken en deze vervolgens te exporteren naar PDF/x1a en naar ons door te sturen of te uploaden in de webshop. Tenzij je uitzonderlijk drukwerk besteld in Pantone kleur natuurlijk (dit zal altijd vermeld staan bij het product).

> Enkel CMYK kleurcodes of Pantone (PMS) kleurcodes zijn bruikbaar voor ons.
> Een kleurcode in RGB, HEX, RAL etc. is nooit bruikbaar voor print en drukwerk.

Alle bestanden worden steeds persoonlijk door iemand gecontroleerd. Als wij merken dat bestanden van onvoldoende kwaliteit zijn of deze niet juist zijn aangeleverd (en wij dit niet zelf kunnen oplossen), dan wordt er contact opgenomen voor het opvragen van gecorrigeerde bestanden.

Tenzij je bij de opties hebt aangeduid dat je je hiervan bewust bent en we dit toch mogen gebruiken, omdat het dringend is.

• Als je hebt gekozen dat we je bestelling direct mogen produceren zonder een voorbeeld of digitale drukproef: dan wordt het order direct verder gezet en zal je van ons niets meer ontvangen, tenzij de aangeleverde bestanden niet bruikbaar zijn voor verdere verwerking, dan vragen we betere bestanden bij je op, maar er zal geen digitale drukproef meer volgen.

• Als je zelf drukklaar bestanden aanlevert en hebt gekozen om eerst een digitale drukproef te ontvangen: dan zullen wij trachten dit binnen 1 werkdag* te behandelen en door te mailen (opgelet: check zeker ook regelmatig je spam!)

• Als je hebt gekozen dat we een eenvoudig gratis ontwerp maken aan de hand van je logo en tekst: dan zullen wij trachten dit binnen 1 werkdag te behandelen en door te mailen (opgelet: check zeker ook regelmatig je spam!)

• Als je koos dat we een uitgebreid ontwerp of meerdere ontwerpen moeten maken aan uurtarief in nacalculatie: dan zullen wij trachten dit binnen 3 werkdagen te behandelen en door te mailen (opgelet: check zeker ook regelmatig je spam!)

Opgelet: houd er steeds rekening mee dat je gekozen levertermijn pas begint te lopen nadat we beschikken over je goedkeuring op de digitale drukproef! Check daarom ook zeker regelmatig je spam zodat er geen extra tijd verloren gaat.

* We streven ernaar de vermelde termijnen na te leven, doch deze zijn indicatief en niet bindend. Het kan voorvallen in drukke periodes, of op andere uitzonderlijke momenten, dat er 1 of 2 werkdagen meer tijd nodig is. Dringend nodig? Vermeld dit dan zeker bij de “Opmerkingen” zodat wij er alvast rekening kunnen mee houden!

Kies je voor Ontwerp in nacalculatie, dan maken wij aan de hand van je aangeleverde bestanden, teksten en duidelijke uitgebreide beschrijving, een aantrekkelijk en doordacht ontwerp.

We gaan dus aan de slag met de aangeleverde info en bestanden en bezorgen je daaropvolgend een voorontwerp of digitale drukproef van het gemaakte ontwerp.

Tip: stuur logo’s altijd in vector en foto’s altijd in hoge resolutie, zo verliezen we geen tijd en kunnen we deze altijd zonder kwaliteitsverlies printen.

Het voorontwerp of de digitale drukroef kan je vervolgens nakijken en zo nodig kan je eventuele aanpassingen doorgeven. Vervolgens zal je opnieuw een voorbeeld toegestuurd krijgen met de nodige correcties erin verwerkt, om terug na te kijken.

Als het ontwerp goed is kan je dit finaal goedkeuren voor druk.
Opgelet: vanaf dan zetten we het door naar productie en zijn wijzigingen niet meer mogelijk!

De tijden die we spenderen aan het ontwerpen (gaande vanaf dat we de eerste bewerking starten tot het ontvangen van de goedkeuring ervan) worden nauwkeurig in ons CRM systeem getrackt zodat wij na de definitieve goedkeuring exact weten hoeveel tijd we voor het ontwerpen nodig hebben gehad.

Deze tijden zijn vooraf moeilijk in te schatten omdat we geen zicht hebben hoe goed bestanden op voorhand worden aangeleverd, hoe duidelijk de beschrijving was en hoeveel aanpassingen er uiteindelijk van jou gevraagd worden, maar algemeen genomen schommelt een ontwerp tussen 1 uur en 2 uren tijd.

Tip: beschrijf op voorhand zo duidelijk mogelijk wat je voor ogen hebt of stuur schetsen of voorbeelden mee van welke stijl je voorkeur heeft, zo is de kans veel groter dat we bij het eerste voorbeeld al dichtbij het resultaat zitten dat je verwacht en worden eventuele verdere aanpassingsrondes gereduceerd.

Wat is niet inbegrepen in deze ontwerpkost:
– Het ontwikkelen van logo’s of doordachte iconen of pictogrammen
– Het nemen van foto’s of het aankopen van rechtenvrije foto’s op bijvoorbeeld beeldbanken
– Het (ter plaatse) verder bespreken op een andere manier dan via mail
– Een fysieke drukproef

Je kan altijd aanpassingen vragen op onze ontwerpvoorstellen. We werken dus altijd tot we het resultaat bekomen dat jij voor ogen hebt en ons finaal jouw goedkeuring geeft om dit te mogen produceren. Dit geldt ook wanneer je gekozen hebt voor “Gratis eenvoudig ontwerp”.

Wanneer je hebt gekozen voor deze optie en de bestelling ook echt wordt doorgezet, dan is dat inderdaad de overeenkomst die we met je maken!

Een vereiste is wel dat het een eenvoudig ontwerp betreft met enkel tekst en/of logo/afbeelding, waardoor we dit vrij vlot kunnen verwerken. De teksten en bestanden waarmee we moeten werken dienen door jou te worden aangeleverd.

Je ontvangt dan een digitale drukproef ter nazicht en goedkeuring. Op dat moment kan je nog aanpassingen aan ons doorgeven. Daaropvolgend ontvang je opnieuw een aangepaste drukproef. Nadat je je finale goedkeuring voor productie hebt gegeven zijn aanpassingen niet meer mogelijk.

Als we alsnog een uitgebreid, diepgaand ontwerp moeten maken, dat doordacht en creatief moet zijn, dan kies je dus best voor Ontwerp in nacalculatie omdat we daar meer tijd voor nodig zullen hebben.

Gratis ontwerpen blijven steeds ons eigendom.

Wanneer je alsnog beslist om de bestelling te annuleren zullen we echter genoodzaakt zijn om de gemaakte ontwerpkosten wel aan te rekenen om onze kosten te kunnen dekken, dat spreekt voor zich.

Wat is niet inbegrepen in een Gratis eenvoudig ontwerp ?
– Het ontwikkelen van logo’s of doordachte iconen of pictogrammen
– Het vectoriseren of overtekenen van aangeleverde bestanden
– Het nemen van foto’s of het aankopen van rechtenvrije foto’s op bijvoorbeeld beeldbanken
– Het (ter plaatse) verder bespreken op een andere manier dan via e-mail
– Een fysieke drukproef